Tuesday, July 11, 2006

Cerita Bergambar

As promised,entry kali ni pasal Rainforest World Music Festival yg baru saja berlangsung hujung minggu lepas.Yup..ni takla sehebat World Cup yg juga baru je tamat..but hey..at least gua experienced benda ni sendiri..I was there ok....hehe..Kali ni gua pergi dgn my sister and Annie,my friend from Australia.
Lupa plak nak ambik gambar entrance kali ni.Takpe la..gambar apa2 pun jadi la asalkan ada kaitan..Ni kali ke 3 gua pergi festival ni.Kali pertama tahun 2002,tahun 2003 tak pergi sbb baru kerja, tahun 2004 tak join jugak sbb demam teruk. Tahun 2005 merupakan kali kedua gua join festival dan yg terbaru hujung mingu lepas.Gua sempat pergi 2 hari dan sedih sebab tak dpt join hari terakhir sbb kena balik utk kerja Isnin.Bagi yg biasa pergi ke festival ni,sudah pasti akan berjumpa dgn muka2 familiar yg dtg tiap tahun.Mcm gua sendiri,I met Justin from Republic of Brickfields,Manomaniam (Kopitiam), Zehan Marissa (or kembar dia?) from KL Lights dan ada lagi a few..
Gua paling suka masa Workshops (2pm-5pm).Interactive sessions where penonton dpt sama2 ambil bahagian dlm persembahan.Performers mengenalkan alat2 muzik,main bbrapa lagu dan yg plg best bila semua performers main muzik serentak.Kalau ada yg nak menari,silakan..
Malam plak ada konsert (7.30pm-12am or 12.30am or 1am or 2 am).Tapi,org ramai dah start ambik tmpat duduk seawal 5.30 ptg sbb kalau lambat dpt tmpat yg kurang strategik.Gua duduk kat tepi kanan pentas dan agak tinggi.Duduk kat depan pentas mmg tak best sbb org ramai akan berdiri dan menari.Jadi tak nampak la persembahan kat pentas melainkan kita berdiri.
Tapi malam tak la sebest workshops..Biasanya waktu workshops org tak ramai.Penonton hnya dtg tgk konsert which I think agak kurang berbaloi kerana tiket masuk RM60.00..so kalau just spend 4 jam utk tgk konsert,agak rugi la..I was at the festival dr pukul 1 tgh hari smpai 1 pagi.12 jam...hmm..berbaloi jugak membayar RM60.00..hehe.. Lagipun,join workshops lebih menyeronokkan.Oh ya..mlm kedua gua jmpa Camelia,DJ Fly Guy dan bbrapa lagi muka TV.
Memang best Rainforest World Music Festival ni..tahun depan gua dtg lagi.InsyaAllah tahun depan gua nak join utk 3 hari.Lagipun,tahun depan merupakan ulangtahun festival yang ke-10.Persembahan dijangka lebih hebat lagi.So...start saving..hehe..

14 Comments:

Blogger N a d i a said...

alahai..bila la aku nak sampai sinun kan?..isk..isk...anyway, ramai mamat2 cun tak? hehehe..;-)

5:17 PM  
Blogger highheelseliparjepun said...

Fuyoooo........ramai giler mamat cun.Mat2 saleh semua.Gua igt tahun depan nak cari mat saleh kat festival ni utk buat suami..boleh nanti bawak anak2 sekali berkampung kat festival ni.hahahahaha...Tahun depan dtg la Nad.Deena pun dh besar.

6:20 PM  
Blogger ...$weE+ 666... said...

alamakkkkkk, amek pic ngan justin ROB ke???? adoi, serius jeles sey!!! tapi... ko blom tengok pic aku ngan dia plak... hahahaha...

8:16 AM  
Blogger Unknown said...

hi there...came across your blog from somewhere. Haha I saw u! I recognised ur fren the mat salleh girl. Duno whether u noticed me or not.

9:24 AM  
Blogger highheelseliparjepun said...

This comment has been removed by a blog administrator.

6:07 PM  
Blogger highheelseliparjepun said...

Hehe..zizie,join la tahun depan.Justin kata diaorg perform next year for the 10th anniversary.Sekali la ngn Nadia n anak2..berkampung..

leen..rasanya ada kita bertembung cuma kmk sik peghasan..next year temu la kita..hehe..

6:11 PM  
Blogger Unknown said...

Justin ada perform? Bila? THis year? Nya cute oh. Hahaha...actually he came with my friends. I've never seen him in action though.

6:38 PM  
Blogger ...$weE+ 666... said...

justin sgt cute! hehe... tahun depan ROB perform? kena tanya pak aru ni... tahun dpn brp hb kot?cam menarik gak ni... tahun dpn dah kurus sket, bleh la menjelma dpn kengkawan balik... he he...

9:27 PM  
Blogger highheelseliparjepun said...

Leen,
Justin performed in 2002 with Asiana Percussion Unit.Mun sik silap time tok la nya first sekali joined/seen RWMF sbb masa borak ngn nya hari ya nya ngata tahun tok yg 5th time nya join n kmk rasa 4th time as a penonton.Dan tahun 2002 rambut nya sik mcm ya.lurus pnjang jak smpai bahu.Tahun lepas jmpa nya rambut dah lain.Oh ya..he came with ur frens?Tgk mcm nya sorang2 jak masa jalan2.Peramah Justin tok..tgk mcm semua org pun nya tegur..hehe.

Zizie,
Tak kot dia perform dgn ROB..rasanya dgn APU.Tak tnya plak ari tu.Ehem..upload la gmbar dgn Justin tu.Mmg cute..tu pasal la gua ambik gmbar dgn dia..hehe..Next year 13-15 July.Dtg jgn tak dtg..

10:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

hehheheh...sapa chan baru kau tek? miak jepon kah? ni boyfren czech kau??sik datang kah?

8:25 PM  
Blogger highheelseliparjepun said...

Haha..kak jim lah ya.ney ada kmk bergerek ngn mbiak jepun?ya mbiak kl.tp bukan gerek kmk.nya performer la.thn tok nya dtg menonton.kmk kenal dr tv n magazine..so,ngegeh jak nak bergambar dgn nya.hehe..boyfrn czech kmk dtg bulan 9 tok.ada projek gik d pakan...sik sabar juak nak jumpa nya tok..hehe..

10:57 PM  
Blogger Kemat said...

rainforest muzik festival memang best..pnah gak slaki datng tgk jerry kamit performm..

5:32 AM  
Blogger N a d i a said...

su,
aku ada dengo cite2 tak best pasal festival ni..yatt la cite kat aku. itu pun salah sorang performers kat situ yg bgtau..hmmm....

8:04 PM  
Blogger hrmk said...

wa..bestnye...pegi sana..

1:01 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home