Wednesday, December 06, 2006

CINTA

Aku ke Kuching Jumaat lepas kerana CINTA.Yup..kerana filem CINTA yang hangat di pawagam sekarang.Tapi itu sebab kedua.Sebab utama pun CINTA.Bukan CINTA filem tetapi demi CINTA aku terhadap adik aku yang akan berkahwin 23 Disember ni.Aku pergi utk belikan kain utk buat baju melayu bersanding adik aku.Demi CINTA seorang kakak terhadap adik,aku sanggup korbankan masa kerja aku.Adik aku mmg takde masa nak pergi sbb kerja.Dia tak boleh ponteng.So,aku ponteng on behalf..hehe..aku Ponteng lagi.Tapi takpe,demi CINTA.

Lepas beli kain pagi Sabtu,aku tengok filem CINTA pukul 4.15 petang bersama 2 sahabat karib.Filem tu mmg BEST!!Tersentuh aku dari awal cerita lagi.Kisah cinta yang buat aku menitiskan air mata dgn jayanya(hehe) adalah kisah Nanu(Dyan) dan Que Haidar(Dhani).Betul2 terasa...Betapa besarnya pengorbanan seorang kakak terhadap adiknya..Aku boleh feel watak Nanu(walaupun aku takde affair ngn laki org..haha)..Kasih dan cintanya Dyan terhadap Dhani sangatlah dalam..Besarnya pengorbanan seorang kakak demi melihat adiknya terus hidup..Hmm...sedihla pulak..

Kisah-kisah lain pun ok..Aku bagi 4.8 bintang dpd 5..

So,buat yg belom menonton, pergila..tak rugi..

Buat yg marah dan terkilan kerana aku tak bgtau yg aku ke Kuching,I am so sorry..harap faham pengorbanan yang aku buat.Maybe awk tak perlu berkorban pada masa ini..tapi satu hari nanti aku percaya yg awk juga perlu berkorban..demi CINTA.

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

dah tgk gak CINTA. tgk hari sabtu lepas kat tgv klcc. full house... sib baik dah booked tiket awal. gi pc fair dulu sblm tu.

crita ni best. tapi a bit slow masa awal tu. paling suka watak alisa. pandai tul dak ni berlakon. sebab dia la leh menitis air mata ni. suka gak lukisan yg harris bg kat airin tu. romantis habis. syg tak dihargai...

"kdg2 org yg paling kita sayang, tu lah yg paling susah untuk disayang"

adik sue mana yg nak kawin ni? cepatnya...

4:30 AM  
Blogger highheelseliparjepun said...

Adik yg lps kmk.yg no.3.Lelaki.Umur 25..hehe..langkah buah..hahahaha..

4:41 PM  
Blogger Typhoon Sue said...

langkah buah? kat sini cakap langkah bendul...

sy belom tgk citer cinta tapi sy dah baca review sana sini termasuk spoiler dan saya rasa sy dah tau 90% citer ni. perluke saya gi tengok jugak?

kengkawan sy kata perlu... sbb citer ni tak leh miss.... so nanti sy tgk le weekend ni kut

1:25 AM  
Blogger highheelseliparjepun said...

Hehehe..mmg la langkah bendul.langkah buah tu sy memain je la...kalau faham maksud tersirat,tau la apa maksudnye...hehe..
Mesti tgk cerita ni..tak blh miss.

4:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

kat subsidiary company ada org baru join. duda anak 2. umur dia baru 30 thn. huhuhu... kisah cinta dia lebih kurang cam kisah harris & airin tu. tapi anak sorang satu jaga.

* tau jek cerita kan... hikhikhik...

kita bakal mengalami situasi sama la sue... kena langkah gak...

8:03 AM  
Blogger highheelseliparjepun said...

kena langkah?siapa?hani ye?bila tu?dgn siapa tu..An ye?Tahniah..

Ehem..duda tu hensem ye?hahahaha...Dlm Cinta tu kan duda tu hensem giler...kalau hensem,nak queue la..hehe..

4:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

yup... mid 2008...

duda hensem... hmm... ok gak la... murah dgn senyuman... queue jgn tak queue... hehehe...

4:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

Langkah buah,kak sue? Buah apa ya? muahahaha. Best gilak lah cerita CINTA ya??? Bukan main puji. Dah pos sik kad jemputan ya? kitak pos makei apa? Pos biasa kah??

5:09 AM  
Blogger fara[the]bugbuster said...

"Love is a canvas furnished by nature and embroidered by imagination..." visit http://tepakbridal.fotopages.com for bridal photography with interesting and affordable packages.

*Tumpang iklan yek…. Thanks….

9:07 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home