Saturday, November 12, 2005

Being Me..

Ni gua saje nak letak..bg ada org tu terasa..haha.Mesti gua dpt komen dgn perkataan 'Ngegeh' which means mengada2 n suka menunjuk2.Memang pun..haha..just being myself.Dlm keluarga,gua la yg plg ngegeh..antara kengkawan pun..gua la yg plg ngegeh.Bg gua,ngegeh ni ada kategorinya..ngegeh gua bukan hnya menunjuk2 yg sia2 tapi gua ngegeh untuk berkongsi.Kongsi material,kongsi emosi,kongsi zahir dan batin.Ye la..mcm blog ni..gua bgtau ramai kengkawan yg tak pnh tau kewujudan blog gua ni,bukan niat nak menunjuk2 sesaja yg gua ada blog,tp nak kongsi bahan yg gua letak dlm blog ni.Mana la tau dia org ada idea apa2 nak letak..blh tumpang kat blog ni.Mcm gambar n resepi biskut tu..bukan gua sesaja ngegeh nak tunjuk tp utk kongsi apa yg patut..kan ada yg dpt resepi free?Dan blh try sendiri buat biskut tanpa buang byk duit beli?Kan dah jimat?Dpt gua buat amal kebajikan online..nak pegi seluruh dunia buat amal bukan senang..so..buat cara online pun kira o.k jugak..(I sound ngegeh kan?haha...)Just being me..Yg gua naikkan blog bout my nenek..bukan gua sesaja nak tunjuk muka nenek gua yg stil ayu.. ; ) tapi nak kongsi rasa insaf dgn sesapa yg jenguk blog gua ni (walaupun tak la ramai)..Dan yg plg gua bangga being ngegeh cara gua sendiri ialah dpt lariskan mumbu bubur pedas nenek gua.Gua promote blog ni kat my fren yg keje kat satu sekolah..dia bukak n cikgu cikgi yg tgk blog ni masa ramadhan dulu masing2 nakkan mumbu bubur pedas tu..So,berbaloi la penat lelah nenek gua buat mumbu tu..habis semuanya..sampai ada yg tak sempat beli..proud of being the ngegeh me..
Ngegeh punya pasal,gua pernah isi form masa tingkatan 4 ruangan cita2..gua letak 'Datin'..haha..kena suruh tukar n gua tukar kepada 'Stuntwoman'..Cikgu tu hnya mampu geleng kepala je..padan muka dia.Ade ke patut nak tentukan cita2 gua.Sukahati gua la nak jadik apa.Tu hak gua.Serius..gua mmg ada cita2 nak jadi Datin.Org tnya kenapa tak nak jadi 'Datuk' mcm Sharifah Aini tu ke..Bg gua,lagi senang nak jadi Datin than Datuk..Biar suami je kerja susah2 n buat sumbangan byk2 dan dpt gelaran Datuk.Gua cuma perlu jadi seorg isteri..tak pyh la nak susah2 sgt..Gua tau kemampuan gua..haha..Tapi isteri yg baik la..bukan just title isteri and Datin.Amin... ; p
Ngegeh forever...hehe..

16 Comments:

Blogger Sya said...

eh lu ada jual mumbu bubur pedas, kenapa gua terlepas baca, sedap ooo lama dah tak rasa, last mumbu bubur pedas gua dapat dr kalimantan. Ada lagi tak jual..

Comel le budak gegeh ni

7:06 PM  
Blogger highheelseliparjepun said...

mumbu tu dh abis la..lama dah..nenek gua dinasihatkan agar berhenti buat.bukannya dia larat.byk proses wo..tp tak tau la..if my mom or myself blh sambung buat.
actually i promised jun nak krmkan mumbu tu..tapi sampai la ni tak jugak hantaq2..sori jun.gua lupa la..gua try dlm a few days
ni.

comel dan ngegeh..hehe..

7:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

ok lagi lah kalau lupa kirim, korang tau, kami yang jumpa hari2 langsung tak pernah menjamah bubur pedas yang semakin popular hasil kengegehan cucu yang bersungguh-sungguh ini.....siapa yang tak bagi makan bubur, dia rasa pedas.....

9:26 PM  
Blogger N a d i a said...

su,
sampai skang lu tak bagi resipi bubur tu, beb...takpe..next year ada. insya-allah.

anyway, gua suka spirit 'ngegeh' ko. kalo kita nak maju, kita jgn fikir @ amik pot apa org lain kata. kena ada rasa 'proud' sket ngan kebolehan kita, tapi takle sampai tahap riak & menunjuk. kalo kita takde rasa 'proud' ni, sampai bile pun kita akan jadik bangsa yg pemalu, xde konfiden, suka, dok belakang, suka ngan sikap 'tidak apa' & 'asal ada'...amboihhh..berkobar-kobar nye gua cakap. bukan apa, last week gua terbaca artikel MB selangor pasal 'proud' ni...hehehehe...

9:29 PM  
Blogger highheelseliparjepun said...

Nadia,
Insya-Allah gua tak riak..menunjuk2 cara baik..hehe..

o si nenek terpinggir,
kesian dia..nak makan bubur pedas..dah tau nak makan n tinggal dekat2,apsal tak call n dtg rumah.mintak la..ni tak..gua baik tau..lu mintak je,gua masakkan..haha..ngegeh sik?
tgk la bila gua blh buat..takde masa la nenek..

12:33 AM  
Blogger Yatt said...

Ngegeh tu ape? Heheh...

Org Melayu lain sikit... kadang2 dia takleh terima ngegeh ni walaupun ia lebih ke arah positif... kekekeke

4:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

ya... sue mmg ngegeh... dari dulu sampai skrg... hahaha... bubur pedas ni yg sue penah masak dulu tu kan? yg ada byk sayur tu?

9:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

First time komen dlm blog my ngegeh sister ni. Memang 'ngegeh' dgn spek yg dicilok dr yours truly yg terer memilih barang2. But our life won't be the same without her yg sentiasa ada lawak. By the way, the name Suhaila tu actually nama datin, one of the minister's wife, tak ingat which one.

My dear ngegeh sister, jgn lupak masak k open house kamek 26th november tok ah :P

7:59 PM  
Blogger highheelseliparjepun said...

kak cita..ade ke kamek masak bubur pedas?tak igt sgt.yg kamek igt ada masak laksa sarawak,bubur jagung n cucur jagung..ha a..bubur pedas yg ada byk sayur tu.

my sis..kenak sik engkah jak nama kitak?bila nak start blogspotting?hehe..rasanya kamek ke kuching 25/11 tok(my birthday).just nak masak..tapi mesti ada tips..hehe..

8:20 PM  
Blogger Bukan Sepet said...

ngegeh ...

jangan tak ngegeh...

hahaha!


hidup ngegeh!
jangan lupa ngegeh!

ngegeh selalu...! yeah!


tapi kan.....

tanya sikit ni dey...


ngegeh tu aper aaa??

8:53 PM  
Blogger highheelseliparjepun said...

haha...lawak la lu sifu..guna ngegeh tapi tak tau maksud..ngegeh tu mcm mengada2..atau menunjuk2..tapi tak la bahaya..hehe..

10:41 PM  
Blogger Bukan Sepet said...

oooo... tu ler kebendanya.. hmmm

HIDUP NGEGEH! ahak ahak...

gua tau cuma agi idup agi ngelaban aja...

tapi gua

agi idup agi gelabah! hahaha!

6:04 PM  
Blogger highheelseliparjepun said...

same la kite..gua pun agi idup agi ngelabaH..haha..

7:07 PM  
Blogger aNIe said...

hhsj...ngegeh...jgn tak ngegeh...cakap kat diorang...wa punya pasal lah kalau wah nak ngegeh pun...yang best sebab kak lady dpt resepi..rasa2nya bukan kak lady je yang salin tu...yang kata su ngegeh pun ade salin kot..eleh...mau tapi malu..

cyett...suka2 je cakap orang ngegeh...

8:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

oits, ada blog tapi sikda benda nak engkah actually. kelak malas nak update bah. sikpa numpang sitok jak..hehe..

tips? makan free cukup lah. upah nangga jiran mek org yg handsome ya cukuplah nak?haha ..:P

10:02 PM  
Blogger Jun Ahmad said...

errr...sekius me .. mintak mahap ..tumpang lalu .. tumpang tanya .. er ..ngegeh tu apa yea ?? .. mintak mahap sekali lagi ..

11:49 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home