Monday, October 24, 2005

Mengejar Matahari


Gua buat biskut Sabtu tu sambil tgk VCD Mengejar Matahari yang adik gua pinjam dpd kawannya..cetak rompak tapi clear jugak.
Bestnye cerita tu..hampir menitis jugak airmata gua..tp tahan je sbb adik2 gua n my mom pun ada.Nanti tak pasal2 kena gelak..haha..
Gua tertarik sgt dgn yg kat belakang vcd ni..

"Cermin terbaik adalah seorang sahabat lama" (Proverb)

"Persahabatan sejati adalah ketika diam antara dua orang terasa nyaman" (Dave Tyson G.)

"Sahabat terbaik adalah orang yang memunculkan segala yang terbaik dalam diri kita" (Henry Ford)

"Pada akhirnya kita tidak akan mengingat kata-kata musuh kita,tapi diamnya sahabat kita" (Martin Luther King Jr.)

Gua suka sangat dengan yang ke 2 n yg last tu..

Lagu Mengejar Matahari dendangan Ari Lasso pun menarik.Tiap hari gua dengar..liriknya simple tapi power..terutamanya part..

"...tajamnya pisau,takkan sanggup,koyakkan cinta antara kita..."

Hanya kita yg boleh koyakkan/rosakkan apa yg kita telah reka/bina kerana kita yang mengawal perbuatan kita..pisau takkan mengerti..hehe..

Dan gua pun takkan berhenti mengejar, matahari...

7 Comments:

Blogger N a d i a said...

hmmm..cite apa tu yek? sape berlakon? btw, ni ha nak tambah satu kata2 yg indah...cewahhhh..

"He who has a thousand friends, has not a friend to spare. And he who has one enemy will meet him everywhere."
Ali ibn Abi Talib, the fourth caliph (601-661)

2:01 AM  
Blogger highheelseliparjepun said...

Filem ni merupakan filem arahan Rudi Soedjarwo yang telah memenangi anugerah Filem Terbaik di Festival Filem Bandung 2005.Rasanya filem ini menewaskan filem 'Arisan' (one of my fav too).
Pelakon filem ini yang paling dikenali ialah Fauzi Baadila (Tentang Dia) yang mirip wajah bekas cowoknya gue..hehe..
Filem ni tak sepopular filem Tentang Dia atau Ungu Violet i think because temanya bukan cinta..tapi persahabatan.Filem ni reminds me of Stand By Me.

6:09 PM  
Blogger Yatt said...

Rudi Soedjarwo tu direktor Ada Apa Dgn Cinta tu ke atau Tentang Dia? Ke dua2 org yg sama?

7:15 PM  
Blogger aNIe said...

aha...dah tau!..beli cd cetak rompak..hahahah....nasib baik clear..nasib tak baik mcm kak lady belik kelmarin..nampak kepala orang...hehehe..padan muka aku

8:06 PM  
Blogger highheelseliparjepun said...

yup..rudi is the director utk semua filem di atas..bakat besar.

kak lady beli vcd cetak rompak ye?gua punya tu yg pinjam je..

10:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

assalamualaikum..

sorry lari topik sikit..
berkenan kat biskut yg ada coklat rice tu..
leh tak minta resepi...

10:56 PM  
Blogger highheelseliparjepun said...

resepi?orait..naik besok.check it out..

12:05 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home